Startuje 8. edycja Budżetu Obywatelskiego Miasta Tychy!

W poprzedniej edycji BO została złożona rekordowa liczba 225 wniosków, z czego aż 165 trafiło pod głosowanie a 79 zostanie zrealizowanych. Mamy nadzieję, że i w tym roku dzięki kreatywności mieszkańców zostanie złożonych dużo ciekawych wniosków. Na realizację pomysłów mieszkańców w 2022 r. zaplanowano 5 mln zł.

Harmonogram 8. edycji Budżetu Obywatelskiego:

  • Zgłaszanie projektów: od 28 stycznia do 25 lutego 2021 r.
  • Weryfikacja formalna i merytoryczna zgłoszonych projektów: od 26 lutego do 14 maja 2021 r.
  • Spotkania z mieszkańcami: od 17 maja do 17 czerwca 2021 r.
  • Odwołanie się od oceny negatywnej: od 21 czerwca do 28 czerwca 2021 r.
  • Rozpatrywanie odwołań: od 29 czerwca do 12 lipca 2021 r.
  • Promocja projektów przez mieszkańców: od 13 lipca do 20 września 2021 r.
  • Głosowanie na projekty: od 10 do 20 września 2021 r.
  • Ogłoszenie wyników głosowania: do 7 października 2021 r.
  • Realizacja wygranych projektów: rok 2022.

I ETAP – ZGŁOSZENIE PROJEKTU
Wniosek może zgłosić każdy mieszkaniec miasta.

Jeżeli jesteś osobą niepełnoletnią, poproś o zgodę rodzica / opiekuna prawnego.

Projekt należy złożyć na aktualnym formularzu zgłoszeniowym, który możesz:

  • pobrać z zakładki "Do pobrania"
  • odebrać w Głównym Punkcie Konsultacyjnym przy ul. Barona 30, pok. 209

lub w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Tychy al. Niepodległości 49.

Wnioski do BO można składać w 2 kategoriach:

a) projekty ogólnomiejskie dotyczące ogółu mieszkańców - 500 000 zł

  • projekty skierowane są do mieszkańców całego miasta, m.in.: zadania na terenie parków, OW Paprocany, wybiegi dla psów itp.;
  • ich lokalizacja obejmuje co najmniej 2 okręgi konsultacyjne;
  • dotyczą placówek oświatowych;
  • wymagana liczba osób popierających wniosek to 40 osób.


b) projekty ogólnomiejskie dotyczące określonego rejonu miasta - 4 500 000 zł

  • mają charakter lokalny i zostaną przyporządkowywane jednemu z dotychczasowych okręgów konsultacyjnych;
  • wymagana liczba osób popierających wniosek to 15 osób.

Wypełniony formularz można:

  • złożyć osobiście w Głównym Punkcie Konsultacyjnym lub BOK UM Tychy;
  • wysłać listownie na adres: Urząd Miasta Tychy Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Barona 30 pok. 209; 43-100 Tychy;
  • zeskanować wniosek i wysłać go na adres: kontakt@razemtychy.pl (jednak w tym wypadku: oryginał należy dostarczyć do Głównego Punktu Konsultacyjnego w ciągu 7 dni!).

 

Wsparcie oferowane mieszkańcom na etapie zgłaszania projektów

Dla wszystkich osób zainteresowanych został przygotowany poradnik: "Jak wypełnić formularz?"

Ponadto od 28 stycznia pracownicy Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego w godzinach pracy Urzędu Miasta będą pełnić dyżur konsultacyjny.

Aby uzyskać pomoc w wypełnieniu formularza, doprecyzowaniu pomysłu czy oszacowaniu kosztów jego realizacji należy zadzwonić pod numer 32 776 34 55 lub napisać mail na adres kontakt @razemtychy.pl

 

Masz pomysł na Tychy?

Zgłoś projekt do kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego na 2022 rok!

Wnioski można składać od 28 stycznia do 25 lutego br.

Fomularze dostępne są w zakładce "Do pobrania"

Zapraszamy wszystkich, którzy chcą się zaangażować społecznie w budowanie naszego miasta. Liczymy na zaangażowanie mieszkańców także w tej edycji budżetu obywatelskiego!